Sayfalar

1 Eylül 2014 Pazartesi

Tutkalla Dantel Kolalama;Krem Sepet


Daha önce buradaki beyaz sepetimi ve burada paylaştığım pembe sepeti klasik şekerli karışımla kolalamıştım..Bu kez daha sert yaptığını duyduğum beyaz tutkalla denemeyi tercih ettim.Sonuç harika taş gibi oldu..



Yapmak isteyenler için yakın çekim fotoğrafları
Kurdela geçirmek için yuva bırakarak yaptım..



Burada görüldüğü gibi alt kısmından başladım.Ve sık iğne yaptım..Yeterli büyüklüğe ulaştıktan sonra ters sık iğne yapıp yukarı çıkmaya başladım..
Örme işlemi tamamlanınca danteli ıslatıp tutkala bir güzel buladım..Görselde beyaz beyaz kalıntılar var gibi görünüyor yaparsanız endişe etmeyin,kuruyunca birşey kalmıyor göründüğü gibi..


Daha sonra danteli uygun bir kaba gerdirerek serip (ben mandalla da tutturdum) kuruması için bekleyin..Yaklaşık bir günde kuruyor.Havalar sıcak..
Kuruduktan sonra ben kadife kurdela geçirdim.


Çok amaçlı sepetimiz hazır..
Ben fotoğraflarken çiçekleri kullandım..Çiçeklerimi hatırladınız mı :)
Ev düzenleyicileri olarak bu sepetler çok iyi oluyor..
Bizim evde çokca var :)
Tokaları,banyoda parfümleri ya da sabunları,mutfakta kullanılabilir,dolap içi çorap,kemer,fular vsler için kullanılabilir..


Sevgiler
Hepimiz için güzel bir hafta ve ay olmasını umuyorum

34 yorum:

  1. Bende de bu çiçeklerden bolca var ama nereye ne yapacağımı bilemedim öyle duruyor. Dantel yapamıyorum ama hazır örülmüşleri tutkallasam buna benzer mi ? düşüneyim bi...eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabi Ebru'cum hem de çok güzel olur..Teşekkür ediyorum..

      Sil
  2. Harika olmuş, güle güle kullanın... Tutkalla kolalamayı ilk kez duydum çok başarılı olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. Çok şık bir sepet olmuş canım ellerine sağlık, sepetin içindeki güller de enfes :) bildiğimiz beyaz tutkalla mı yaptın yani? Yoksa transfer tutkalıyla mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok bildiğimiz beyaz tutkalla Yeşim'cim..Çok teşekkür ediyorum..

      Sil
  4. çok güzeeel,bayılıyorum ben bunlara
    tutkal karışımını nasıl yaptığınızı açıklayabilir misiniz,ölçülerini yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ölçüsü yok canım,dantelin tamamen her yerine değicek kadar döküp bir güzel mıncıklıyoruz,çok olsun az olmasın..

      Sil
    2. tamam,mıncıklarım ben de :) teşekkürler

      Sil
  5. Ne güzel şeyler yapıyorsunuz ya hayranlıkla takip ediyorum.Maşallah..
    Ellerinize sağlık çok güzel olmuş sepetiniz...

    YanıtlaSil
  6. Sepete bayıldım çok muntazam olmuş, tutkalla yapmayı bende düşünüyorum ama seninki kadar başarılı olurmuyum bilmiyorum çok çok güzel olmuş canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabi Meltem'cim daha da güzel olur,çok teşekkür ediyorum..

      Sil
  7. Benzerlerini pinterestte falan görüyordum hep, ama seninki en güzeli olmuş, çok şık çok işlevsel...
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy pek mutlu oldum bu güzel yoruma,çok teşekkür ediyorum :)

      Sil
  8. Canım eline sağlık çok ama çok güzel olmuş. Keşke örmeye vaktim olsada bende yapsam :) Güle güle kullan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Nur'cum,hazırda örülmüş vardır mutlaka onlarla da deneyebilirsin..

      Sil
  9. ipin markası kalınlığı nedir ellerinize sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler kalın bir merserize ip ama etiketi olmadığı için markasını bilemiyorum..Kayın validem vermişti..

      Sil
  10. Merhaba, ben de çok beğendim, elinize sağlık. Benim bir iki sorum olacaktı, bu işler de yeniyim de :) Şu an elimde ahşap tutkalı var (beyaz renkli, sürünce şeffaflaşıyor), onu kullansam olur mu? Bir de şekerle yapınca yıkama şansımız oluyordu. Ben de beyaz renkte yapmaya çalışıyorum ama tutkal kullanırsam kirlenince ne yapacağım? Yıkama şansım olur mu? Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben beyaz tutkal diye aldım..Ahşap işlerin de de kullanılıyormuş..Ama özellikle ahşap tutkalı değildi..yanıltmak istemem..Zaten çok cüzi bir fiyatı var.Ben 1,5 liraya aldım.İsterseniz garanti olsun beyaz tutkal alın..Ama açıkçası ben ilk kez yapıyorum yıkanır mı sonuç ne olur o konuda bir deneyimim yok.Zamanla göreceğiz..Sevgiler..

      Sil
  11. Harika olmuş, ellerinize sağlık. Ben de yeni bitirdim mavi boncuklarla süsledim. Bu kurdele fikri de kesinlikle bir sonrakinde denenecektir. :)

    YanıtlaSil
  12. ters sıkı iğne nasıl yapılıyor anlıyamadım

    YanıtlaSil
  13. Merhaba oncelikle ellerinize saglik çok minnoş olmuş. Bişey danışmak istiyorum ben de dantelden avize yapacağım beyaz tutkalla.fikrinizı almak istediğim bir konu var danteli tutkallamadan önce ıslak mi olmasi lazim yoksa hafif nemli gibi mi??

    YanıtlaSil
  14. Çok sevimli olmuş. Ben de ördüm bir sepet. Kolaladm ama sertliğini beğenmedim. Tutjal deneyeyim sizin gibi. Çiçeklere de bayıldım.

    YanıtlaSil
  15. Bende yaptim fakat uzerine koydugum camdan cikmiyor simdi, neyapmam gerekiyorr yardimm acilll😭

    YanıtlaSil
  16. çok güzel olmuş ellerinize sağlık,model ararken sizin blogunuza rastladım. tabanını ördükten sonra duvar kısmını hep ters sık iğneyle mi ördünüz? en üste kadar bu şekilde mi yükselttiniz yani?

    YanıtlaSil
  17. Bunun temizliği nasıl oluyo acaba

    YanıtlaSil
  18. Hangi ipi ve kac numara tığ kullandığınızı öğrenebilirmiyim

    YanıtlaSil
  19. Hangi ipi ve kac numara tığ kullandığınızı öğrenebilirmiyim

    YanıtlaSil
  20. Yıkayan deneyen var mı acaba

    YanıtlaSil
  21. Yıkayan deneyen var mı acaba

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...