Sayfalar

11 Ağustos 2011 Perşembe

Dantel Ekmek Sepeti...


Merhabalar
Yağmurlu bir İstanbul'la güne başladık bu gün..
İşte daha önce göstermiş olduğum işlenmiş kumaştan ilk çalışma.
Bunun hazır yapılmışını gördüğümde ben bunu yaparım diye söyleyip yapılacaklar listesine almıştım.
Ve sonuç nasıl olmuş bakalım.
Yapmak isteyenler için bol bol fotoğrafladım.
Danteli ördükten sonra kolalama işlemi yaptım.
Daha sonrada kulpları için pet şişeyi kestim üzerine silikonla kurdela yapıştırdım ve kulpları sepete diktim.
 Kalan kısmıyla farklı birşeyler olacak :) Onlar için de güzel düşüncelerim var...



Merak edenler için.Kolalama işlemini hazır kola ile yapmadım.Klasik şeker yöntemi ile yaptım.1 su bardağı şekeri yarım su bardağı su ile kaynatarak danteli kaynamış şerbete batırdım.Daha sonra da kalıbın üzerine güzelce yerleştirdim ve öylece kurudu.
Bu arada kendimden bir bilgi.Mesela ben üniversiteyi bitirene kadar haroşo örmeyi,ters yüz nedir,dantel tığ işi nasıl yapılır,kanaviçe filan hiç bilmezdim.Ama çok severdim.Sedece dikiş yapıyordum.Onu da anneannemin anneme verdiği miladi bir makinayla.Motorlu filan değil hani şu elle çevrilip dikiş yapılanlardan :)
Yani içinizde en ufuk bir istek varsa durmayın peşinden koşun,çabalayın.Belki ilk denemeler iyi olmayabilir ama sonra mutlaka olacaktır.
Sevgiler...

38 yorum:

  1. Ben buna bayıldım... Kanaviçe tamam da tığişi hiç bilmiyorum malesef :( Ellerinize sağlık çok güzel...

    YanıtlaSil
  2. İnanılmaz güzel olmuş. Ellerine sağlık. Süper

    YanıtlaSil
  3. Çook güzel olmuş,eline sağlık tatlımm :)



    www.esraezgiyaman.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Bayıldım,çok güzel olmuş,güzel günlerde kullan...

    YanıtlaSil
  5. Canim benim ne kadar zarif seyler yapiyorsun sen! Bayiliyorum bu yaptiklarina, ellerine saglik;)
    Kolalamanin tarifini de almis olduk senden, sahane oldu;)

    YanıtlaSil
  6. Dantel ekmek sepetini Paşabahçe' de görmüştüm, kolalamışlar bunu demiştim içimden :) Annemin ördüğü dantel şapkalar gelmişti aklıma :)) Yalnız seninki çok daha güzel olmuş. 10 numara :)

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık bayıldım ben buna tamda rengarenk tığ işi amerikan servisler yapmayı planlarken bu harika oldu ekmek sepetide ekleyebilirim projeme :)peki kolalarken buruşuk kalmıyor mu şekerli suyun içerisinden çıkartınca?

    YanıtlaSil
  8. sana kocamannnn birr maşallahh ne kadar akıllıca ve güzel olmuş,valla tebrik ederim hemde çok kolay bişi yahuu

    YanıtlaSil
  9. Harika, şahane olmuş, hele o pet şişeden kulp yapma fikri çok zekice

    YanıtlaSil
  10. kullanmaya kıyamaz insan

    eline sağlık

    YanıtlaSil
  11. Kuzencim yine döktürmüşsün.. Ellerine sağlık çok hoş olmuş.
    Bahriye ;)

    YanıtlaSil
  12. buna bayıldım ben ya harika olmuş canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. harika olmuş ya ne kadar özenli yapmışsın canım valla bayıldım. eline sağlık

    YanıtlaSil
  14. çok çok güzel olmuş.ellerinize sağlık. peki kolası kullandıkça gidiyor mu?

    YanıtlaSil
  15. Seni tebrik ediyorum alkışlıyorum arkadaşım. ne kadar zarif olmuş. Maaşallah.

    YanıtlaSil
  16. tarchin; Çok teşekkür ederim canım,sen kanaviçeyi yap belki bir yakının da dantel kısmını yapabilir ne dersin :)

    suhuba;çok çok teşekkür ediyorum :)

    Ezginin Günlüğü;teşekkürler şekercim :)

    Sedo Kız;Teşekkürler,eminim siz daha güzellerini yaparsınız ;)

    Sevgicim teşekkür ediyorum tatlım,böyle güzel sözler duymak ayrı bir keyif veriyor insana :)

    Demetcim teşekkürler.Evet ben de orada gördüm :) Ve kendim yapamayı daha uygun gördüm,hem el emeğinin keyfi gibisi yok değil mi ;)

    Nur;Teşekkür ederim.İlham verdiysem ne mutlu bana :)Ben de merakla servisleri bekliyorum o zaman.Tabi buruşuyor ama güzelce gerdire gerdire kalıba yerleştirince kuruduktan sonra böyle düzgün oluyor.Ben cam büyükçe bir kap kullandım.Uçlarını da mandalla tutturdum...

    Sevecen;Teşekkür ederim canım :) Tabi kolay herkes yapabilir,sonuçta gayet şık oluyor dimi,sevgiler..

    Bahar teşekkür ederim şekercim,aslında o kısmıda örüp kolalamayı düşündüm sonra böyle birşey geldi aklıma ;)

    muhabbetsofrası;:)) aynen ben bir süre bakışır dururum onunla öylece :) teşekkürler :)

    Bahriyecim canım benim çok teşekkür ediyorum,çok öpüyorum...

    Necla;çok teşekkür ederim canım :)

    tubitos;canım benim teşekkür ederim,beğenmene çok sevindim :)

    Çeyiz Kız;Teşekkür ederim.Bu konuda henüz deneyimim yok,çünkü çok yeni,kullandıkça görüces,paylaşırım .) Giderse yıkayım yeniden kolalarım artık,sevgiler :)

    Bıraktığım İzler;Teşekkür ederim,ne güzel sözler bunlar :)Meraklara değicek birşey olmuş o zaman :)Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. blogunda inan ilk postuna kadar gezdim.birazda yorum bombardımanına tutmuş olabilirim :) kanaviçe konusunda fırsatını bulabilirsem denemeler yapmak istiyorum.yanıtın için çok teşekkür ederim.

    http://ceyizkiz.blogspot.com

    YanıtlaSil
  18. çokkkkk güzel olmuşşşş ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. harika bir çalışma olmuş

    YanıtlaSil
  20. çok güzel ve şık olmuş bayıldım
    bende hobilerle üniversiteyi bitirip iş hayatının yoğun temposuna kadar pek bilmiyordum
    ama şimdi benimde vazgeçilmez oldular..terapi oluyor bana :)

    YanıtlaSil
  21. Bu nasıl güzellik böyle, kanaviçe ve dantel bu kadar mı güzel birleştirilir, nasıl güzel bir kalıplama bu, bayıldım, bir daha baktım, çok güzeeeel, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  22. kanaviçe dantel birlikteliği muhteşem olmuş ellerine emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  23. cok cici olmus ya, ellerine saglik
    http://maffionista.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  24. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  25. çok güzel olmuş.benim ceyizimde bu formda yapılmış ama olalanmamış bir parça olacaktı şimdi gidip onu bulma vakti:))
    senin ki çok şık olmuş ayrıca ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  26. Canım ya bu harika bir şey olmuş ama insan bunu kullanmaya kıyamaz ki :)

    YanıtlaSil
  27. cok sirin olmus bu sepet.ellerine saglik.
    anneme linkini gondericem, sandikta sakladigi parcalarla yapsin bana diye.

    YanıtlaSil
  28. Nefis bir şey olmuş.çok şık,çok cici.elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  29. Cok guzel olmush, cok marifetlisin MashAllah=))))Insana cok guzel ve yaratici fikirler verirsun yani en azindan benim icin oyle=))) bu arada ilkkez bloguna yazdim ve bir kac eski yazilarini oturup okumaya niyetliyim suan=)))

    YanıtlaSil
  30. Ben buralarda yokken yapmışsın, şahane bişey...gözlerim bayram etti. Walla senin elinden bişey kurtulamaz ;))

    YanıtlaSil
  31. blogunuzu yeni gördüm.bu ekmek sepeti harika olmuş.ellerinize sağlık.çok güzel bir fikir oldu bu.

    YanıtlaSil
  32. Merhaba, ben de dün jelatin ile kolalamayı denedim ama sert olmadı. şeker ile yapınca paşabahçedeki kadar sert oldu mu? Sanki oradaki tutkal ile yapıştırılmış gibi sertti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet oradaki kadar sert oluyor.Üzerinden bir yılı aşkın süre geçmesine rağmen herhangi bir bozulma da yok..

      Sil
  33. aaa burda anlatmışsın kolalamayı çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  34. off bu da harika olmuşşşş, ne güzel işler çıkarıyorsunuz ya bayılıyoruum :)

    YanıtlaSil
  35. harika olmuş ben de bloğuma beklerim http://rnkync.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  36. Ellerinize saglik cok șık duruyo kolaladiktan sonra danteli gecirmek icin uygun kap bulamazsak ne yapicaz yada elimizde olan bi kaliba göremi ormeliyiz danteli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler..Evet ben o şekilde örmüştüm..Uygun kap olmassa zaten düzgün şekil almaz..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...