Sayfalar

22 Temmuz 2016 Cuma

Maş Fasulyesi Salatası Tarifi



Salataların her türlüsünü ailecek pek severiz..Farklı lezzetleri denemeye bayılırım.Maş fasulyesi ülkemizde çok yaygın bir bakliyat değil,öyle kolay kolay bulunamıyor.Obezitenin giderek yaygınlaşmasından sebep sanırım daha çok sağlıklı beslenmeye yönelik gıdaların  artmaya başladığını görüyoruz.Yada belki de algıda seçicilik benimkisi..Son dönemde daha dikkat eder oldum yediklerime..
Bakliyat salataları hem doyurucu hem hafif olması sebebiyle diyet döneminde en tercih edilebilir yiyeceklerden. 




Salatanın Tarifi
Malzemeler
1 su bardağı maş fasulyesi
1su bardağı haşlanmış mısır
1 adet kırmızı kapya biber
5 adet salatalık turşusu
arzuya göre istenilen miktarda maydanoz
tuz
limon
zeytinyağı
Hazırlanışı
Maş fasulyesi bir gece önceden ıslatılır.Suda beklemiş fasulye ertesi gün 10-15dk kaynatılır.Soğuduktan sonra haşlanmış mısır,minik minik doğranmış salatalık turşusu ve kapya biber eklenir..Limon,tuz ve zeytinyağından hazırlanan sos da eklenince bir güzel karıştırılır ve afiyele yenir..






Ana vatanı Hindistan olan maş fasulye 4500 yıllık bir tarihe sahiptir. Hindistan’dan diğer ülkelere yayılan ve bugün Çin, Güneydoğu Asya Ülkeleri, Güney Avrupa ve Güney Amerika ülkelerinde de üretilen maş fasulye; yüksek oranda lif, protein, demir, potasyum, magnezyum, fosfor ve manganez içerir.



Sağlığa Faydaları

  • Vücutta detoksifikasyon sağlar
  • Zihni tazeler, yeniler
  • Sıcak çarpmasını hafifletir ve yazın şişliği azaltır
  • Mide-bağırsak bozukluğunu düzenler
  • Cildi nemlendirir
  • Yüksek protein, zengin esansiyel amino asit içeriği
  • Yüksek lif, mineral, vitamin kaynağıdır
  • Yüksek miktarda biyoaktif fitokimyasallara sahiptir
  • Düşük glisemik indeks
  • Glutensiz
  • Toksik maddelerin emilimini azaltır
  • Kroner kalp hastalığı, kanser ve yüksek kolesterol riskini azaltır
  • Antioksidan, antimikrobiyal ve antienflamatuar aktiviteye sahiptir
  • Kolesterol sentezi ve emilimini azaltır
  • Antitimör etkiye sahiptir
  • İlaç ve kozmetik sanayisinde kullanılır
  • Ayurveda için kullanılır
  • Yüksek besin içeriği
  • Düşük kalori
  • Detoksifikasyon

                                                                                                                      kaynak;yaylabakliyat.com


Bu da fotoğrafları hangi zorluklarla çektiğimin kanıtı.
Fotoğraf makinasını görür görmez önümde bitiveriyor.anne şöyle çek,böyle çek..ama nedense hep anormal pozlar..Sebebini henüz çözemedim :)
Güzel yarınlara inşallah..
Onca zorluklardan sonra ülkemin yarınları yavrularımız hep gülsün umarım..

4 yorum:

  1. salataya da son karedeki şirineye de bayıldım..
    bu bıcırıkta tıpkı benim hardal kedim gibi demek, ne zaman fotoğraf makinemi elime alsam hop dibimde bitiyor ve mutlaka karelerin içinde yer alıyor:))
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. sizi burada görmek istiyorum ... gülen yüzünüz, düzeniniz, zevkiniz.. sizi çok beğeniyorum... İlgiyle beğeniyle takip ediyorum.. Çoğu bloger artık instagrama kaymış durumda.. ama blog daha farklı benim fikrim... selametle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum nazik yorumunuz için Zeynep Hanım :) Benim için de buranın yeri apayrı..Burası instagram gibi tüketici değil...Burada anı biriktirmeyi bende çok seviyorum,kocaman sevgiler..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...